Mistrz i MaĆgorzata - musical
"Mistrz i MaĆgorzata" to jedno z najwaĆŒniejszych dzieĆ literackich XX wieku. Satyryczny obraz Moskwy lat trzydziestych minionego stulecia, Jerozolima w czasach PiĆata i Chrystusa, Bal PeĆni KsiÄĆŒyca, wyprawiany przez Szatana dla najwiÄkszych zĆoczyĆcĂłw tego Ćwiata... i piÄ
ty wymiar, ktĂłry ostatecznie kompromituje materialistycznÄ
koncepcjÄ Ćwiata. PowieĆÄ BuĆhakowa jest dla mnie niezwykle inspirujÄ
ca, to doskonaĆy materiaĆ literacki na stworzenie widowiska peĆnego magii i humoru, dajÄ
cy okazjÄ do inscenizacyjnego rozmachu i zadumy nad losami Ćwiata. Wreszcie "Mistrz i MaĆgorzata" opowiada o rzeczach dla mnie najistotniejszych- o miĆoĆci i artystycznej wolnoĆci.
MichaiĆ BuĆhakow ĆŒyĆ i tworzyĆ w czasach najwiÄkszego w historii eksperymentu z dziedziny inĆŒynierii spoĆecznej. Bolszewicy, aby stworzyÄ "nowy Ćad" podporzÄ
dkowali sobie wszystko i wszystkich. Lenin juĆŒ w 1918 roku nakazaĆ zamkniÄcie wszystkich niezaleĆŒnych gazet, w 1922 wprowadziĆ cenzurÄ kontrolujÄ
cÄ
kaĆŒdÄ
dziedzinÄ artystycznej twĂłrczoĆci, doprowadzajÄ
c do degradacji statusu artystĂłw i pisarzy. PodporzÄ
dkowaĆ sobie sÄ
dy, a prawo sĆuĆŒyĆo jedynie uprawomocnianiu jego decyzji. Stalin uczyniĆ RosjÄ sowieckÄ
miejscem, w ktĂłrym ĆŒycie byĆo nie do zniesienia...
W takiej rzeczywistoĆci BuĆhakow pisaĆ "Mistrza i MaĆgorzatÄ". W swej literackiej wyobraĆșni sprowadza do Moskwy szatana. Woland i jego Ćwita w strasznym Ćwiecie stalinowskiego terroru nie muszÄ
czyniÄ zĆa. Ono istnieje w wymiarze nie majÄ
cym sobie rĂłwnych w historii czĆowieka. PodĆoĆÄ, chciwoĆÄ, donosicielstwo, sĆuĆŒalczoĆÄ czy tchĂłrzostwo mieszkaĆcĂłw Ăłwczesnej Moskwy jest wszechobecne. DiabeĆ juĆŒ nie jest ludziom potrzebny. BĂłg takĆŒe... Mistrz w Ćwiecie tryumfujÄ
cego, totalnego zĆa, w swojej powieĆci przywoĆuje bezwarunkowe i totalne dobro - postaÄ Chrystusa, co w czasach stalinowskiego terroru jest aktem niezwykĆej odwagi i artystycznej wolnoĆci. Bolszewicy mu tego nie wybaczÄ
. MaĆgorzata, dla ktĂłrej emanacjÄ
wolnoĆci jest miĆoĆÄ, staje siÄ wiedĆșmÄ
, aby uratowaÄ ukochanego. "PiÄ
ty wymiar" - fantastyczny Ćwiat, ktĂłry poznamy podÄ
ĆŒajÄ
c za MaĆgorzatÄ
, staje siÄ w koĆcu azylem dla naszych bohaterĂłw, ich ucieczkÄ
od strasznej, stalinowskiej rzeczywistoĆci.
Na krĂłtko przed ĆmierciÄ
BuĆhakow wyszeptaĆ: "ĆŒeby wiedzieli... ĆŒeby wiedzieli". Jako reĆŒyser mam zaszczyt podÄ
ĆŒaÄ za literackim geniuszem MichaiĆa BuĆhakowa. Spektakl "Mistrz i MaĆgorzata" powstaĆ wĆaĆnie po to: "ĆŒeby wiedzieli...". Janusz JĂłzefowicz
TwĂłrcy:
Libretto - Galina Polidi, Yury Ryashentsev
PrzekĆad i opracowanie libretta, inscenizacja, reĆŒyseria, choreografia - Janusz JĂłzefowicz
Teksty piosenek - Andrzej Poniedzielski
Muzyka - Janusz StokĆosa
Scenografia - Andrzej Woron i Marek Chowaniec
Wykonanie scenografii - Bartek KĆosek
Efekty iluzjonistyczne i pirotechniczne - Wojciech Rotowski
Kostiumy - Anna Zeman
OĆwietlenie - SĆawomir ZwierzyĆski
Obsada:
MaĆgorzata - Natasza UrbaĆska/Katarzyna Granecka
Mistrz - RafaĆ Drozd/ Mateusz Jakubiec
Woland - MirosĆaw Konarowski/Andrzej Niemirski
Korowiow - Mariusz Czajka
Behemot - Arkadiusz PyÄ
Azazello - PaweĆ OrĆowski
Hella - Katarzyna Granecka/Karolina Piwosz
Iwan Bezdomny - Mateusz Jakubiec/Wojciech WereĆniak
PiĆat - Piotr Halicki/Patryk Rymanowski
Ha-Nocri - Mariusz Dyba/Jerzy Grzechnik
Kajfasz - Wojciech Gierlach
Berlioz/PopĆawski - Cezary Scharmach
Annuszka - Katarzyna ZajÄ
c
Czastuszki - Joanna PaĆucka, Anna Ćcigalska, Grzegorz Kucias, Stefan KaĆŒuro
ĆatuĆski/Zagriwow - Robert Kowalski
Konferansjer/Bufetowy /Lichodajew - PaweĆ Pabisiak/Maciej GÄ
siorek
Natasza - Wiktoria Kostrzewa
Nikanor/Baron Maigel - Jerzy Ćazewski
Bufetowa/PielÄgniarka - Beata UrbaĆska
Dzieci - Pola Niemirska, Amelia Szymczyk, Gustaw MichoĆ, Filip Rutkowski
WokaliĆci:
Gabriela Coutinho, Wiktoria Kostrzewa, Mariola Napieralska, Patrycja Sadowska, Weronika StaĆkowska,
Jakub KamiĆski, Bartek Ledwan, Maksymilian WiÄckowski
Tancerze:
Inga GoĆÄbiowska, Aleksandra KosiĆska, Patrycja Nowak, Agata Nowakowska, Karolina StÄpieĆ,
BĆaĆŒej Ciszek, Patryk DarĆak, Krystian JabĆoĆski, Jakub Sosnowski
Pies PiĆata - Oregano
ObsĆuga techniczna:
NagĆoĆnienie - Jakub Nowakowski
Projekcje - Mateusz BÄdziĆski
Efekty kaskaderskie - PaweĆ Grzybczyk, Krzysztof Frydrych, Jakub NiewÄgĆowski
Szef sceny - Artur Czajkowski
Technicy - Adam ĆÄ
czyĆski (rekwizytor), MichaĆ Majer, Marek MusiaĆ, Sebastian Czernik
Asystentka reĆŒysera - Kamila Polit
Czas trwania: okoĆo 200 minut ĆÄ
cznie z przerwÄ
.
Spektakl przeznaczony dla widzĂłw powyĆŒej 16 roku ĆŒycia.
Koncert Przy Ćwiecach w Sali Koncertowej Fryderyk
Garnizon Sztuki - miejsce pozytywnych emocji.
Musical Piaf The Show
Koncert Przy Ćwiecach w Sali Koncertowej Fryderyk
Koncert Chopinowski w Sali Koncertowej Fryderyk
Koncert z najwiÄkszymi hitami Adele
Warszawa/ Iluzjonista Y: "To jest ustawione!"
Freddie Mercury rock-operowo
Scenariusz dla Trzech AktorĂłw
Rodzina w sieci, czyli polowanie na followersĂłw - Teatr Kamienica
Zostaw nam swoje dane, a natychmiast poinformujemy CiÄ, jak tylko nowe wydarzenie pojawi siÄ w sprzedaĆŒy!